Firmy często korzystają z profesjonalnego sprzątania

Firmy często korzystają z profesjonalnego sprzątania

10 listopada 2019 Wyłącz przez Beata

Wbrew pozorom porządek jaki panuje w danej firmie, jest jej wizytówką przed potencjalnymi kontrahentami czy klientami. Jeśli jakaś firma ma bałagan, jeśli jest w niej brudno, to może się okazać, że trudno będzie jej znaleźć kogoś, kto będzie chciał z nią współpracować. Z tego też powodu firmy zatrudniają różne osoby, których zadaniem jest utrzymanie porządku w danym miejscu.

Jednak żeby taka współpraca w ogóle się udało, na początku trzeba uzgodnić wiele różnych spraw, a to oznacza, że musimy się dokładnie zastanowić nad tym, jak ta współpraca ma wyglądać.

O tym pamiętajmy

Jeżeli już wybraliśmy firmę, która ma się u nas zająć sprzątaniem, to powinniśmy przejść do przygotowania odpowiedniej umowy, w której będą zawarte różne, niezwykle ważne kwestie. Przede wszystkim musimy się porozumieć odnośnie tego jak ma wyglądać takie sprzątanie.

Czy będzie się ono odbywało raz na kilka dni czy może pracownik takiej firmy sprzątającej ma być na terenie firmy w godzinach jej funkcjonowania, tak aby mógł na bieżąco sprzątać? Czy całe sprzątanie ma się odbywać po zakończeniu pracy firmy, kiedy jej pracownicy już wychodzą do domu, czy może ma się odbywać podczas ich pracy, jeśli oczywiście nie będzie to kolidowało z zadaniami, które mają być przez nich wykonywane? Ważne będzie tutaj również to, aby dokładnie określić zakres takiego sprzątania. Czy mają mu podlegać tylko biura i przestrzenie, w których mogą się pojawić klienci, czy ma to być też sprzątanie hal produkcyjnych, magazynów, jak również przestrzeni przed firmą?

To nadal nie wszystko

Innym zagadnieniem, które również trzeba będzie omówić, jest zakup środków czyszczących. Czy mamy się tym zająć my, czy może firma sprzątająca będzie dostarczała tego typu produkty, a my po prostu będziemy jej za to płacili? Oczywiście jeśli zgodzimy się na tą drugą opcję, to będziemy mieli pewność, że oni wiedzą, co najlepiej nadaje się do takiego czyszczenia, a co więcej, sami nie będziemy musieli się przejmować takimi sprawami i będziemy mogli zająć się ważniejszymi zagadnieniami związanymi z prowadzeniem firmy.

Nie mniej, to właśnie my będziemy musieli zagwarantować przestrzeń, w której te wszystkie akcesoria do sprzątania, będą mogły być przechowywane, a więc warto o nią zadbać jeszcze przed podjęciem takiej współpracy. Warto się też porozumieć odnośnie zapłaty. Czy ma to być stała stawka miesięczna czy może mamy płacić w zależności od ilości przepracowanych godzin, czy wykonanych czynności? Jest tutaj wiele spraw, które dokładnie trzeba omówić, a to oznacza, że trzeba sobie na nie zarezerwować trochę czasu.

Musimy zobaczyć, jakie mamy tutaj możliwości, tak abyśmy mogli określić, która firma sprzątająca najlepiej będzie do nas pasowała. Im więcej szczegółów uzgodnimy już na samym początku, tym większa będzie szansa, że taka współpraca będzie przebiegała bez najmniejszego problemu, a my będziemy z niej tak zadowoleni, że z czystym sumieniem będziemy też innym polecali usługi tej konkretnej firmy sprzątającej.